Specjalne dyżury JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców (czytaj więcej)20 lutego 2018 r. (wtorek) mija termin złożenia zawiadomienia o wyborze/rezygnacji z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy20 lutego 2018 r. (wtorek) mija termin złożenia zawiadomienia o wyborze/rezygnacji z kwartalnej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy

Gazeta Podatkowa nr 100 (1245) z dnia 14.12.2015

Czy lekarz rozlicza opłaty środowiskowe?

Prowadzę prywatną indywidualną praktykę medyczną. Ostatnio usłyszałam, ze powinnam rozliczać opłaty z tytułu korzystania ze środowiska. Czy to prawda? Jeśli tak, to czy grożą mi jakieś sankcje za to, że nie rozliczyłam ich w latach ubiegłych?

Osoby wykonujące zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki miały obowiązek dokonywania rozliczeń z tytułu korzystania ze środowiska do dnia 4 września 2014 r. Od dnia 5 września 2014 r., zgodnie ze zmianą definicji podmiotu korzystającego ze środowiska w ustawie Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.), osoby wykonujące zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki nie są już w niej uwzględnione.

W świetle powyższego obowiązek dokonywania rozliczeń środowiskowych istniał do dnia 4 września 2014 r. Po tej dacie podmioty te zostały zwolnione z obowiązku ponoszenia opłat środowiskowych.

Czytelniczka wspomniała jednak, że rozliczeń nie dokonywała wcześniej. W związku z tym konieczne będzie uregulowanie opłat za lata poprzednie. Obowiązek uiszczenia opłaty przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku, w którym upłynął termin jej wniesienia. W przypadku nieuiszczenia opłat w terminie powstaje zaległość, od której naliczane są odsetki zgodnie z art. 51 § 1 oraz art. 53 § 1 Ordynacji podatkowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.).

Opłaty nieuiszczone w terminie podlegają (wraz z odsetkami za zwłokę) przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

Czytelniczka wyliczając zaległe opłaty będzie musiała doliczyć odsetki i wpłacić razem z zaległością na właściwy rachunek bankowy.

www.PoradyPodatkowe.pl - Inne podatki, opłaty i ubezpieczenia:

www.PodatkiLokalne.pl »

DARMOWE PROGRAMY
Indeks Księgowań - Księgowanie od A do Z
GOFIN NEWS - mobilna aplikacja dla Księgowych!

luty 2018
IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXII