Gazeta Podatkowa nr 6 (1256) z dnia 21.01.2016

Okres ważności UPL-1

Pracodawca upoważnił mnie w ubiegłym roku do podpisywania deklaracji przesyłanych przez internet. Zostało złożone pełnomocnictwo na formularzu UPL-1. Czy w tym roku ponownie trzeba je złożyć, jeżeli nadal mam podpisywać e-deklaracje?

Okres ważności UPL-1
rys. Okres ważności UPL-1

Podatnik (płatnik), który chce upoważnić wybraną osobę do podpisywania swoich deklaracji przesyłanych drogą internetową, musi wystawić jej pełnomocnictwo na formularzu oznaczonym symbolem UPL-1. Pełnomocnictwo składa się w urzędzie skarbowym właściwym w sprawach ewidencji podatników i płatników. Stanowi ono podstawę wprowadzenia danych zgłaszanej osoby do systemu e-Deklaracje.

Druk UPL-1 jest dostępny w serwisie www.druki.gofin.pl, w dziale Ordynacja podatkowa.

Pełnomocnictwo raz złożone uprawnia, w okresie jego obowiązywania, do podpisywania wszystkich deklaracji, zeznań i informacji przesyłanych w imieniu podatnika (płatnika) do różnych organów podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Upoważnienie może być udzielone na określony czas lub bezterminowo. Precyzuje się to poprzez wypełnienie odpowiednich rubryk w UPL-1. Zawiadomienie informujące o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przekazywanych w formie elektronicznej sporządza się na druku OPL-1. Składa się je w urzędzie skarbowym właściwym w sprawach ewidencji podatników i płatników.

W sytuacji przedstawionej w pytaniu pracodawca ustanowił w ubiegłym roku pełnomocnika do podpisywania deklaracji przesyłanych w formie elektronicznej. Zostało złożone UPL-1. Wyznaczona osoba nie musi być ponownie zgłoszona na formularzu UPL-1, aby w bieżącym roku podpisywać w imieniu pracodawcy e-deklaracje, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jej w ubiegłym roku jest ważne.

www.PoradyPodatkowe.pl - Ordynacja podatkowa:

www.OrdynacjaPodatkowa.pl »