Gazeta Podatkowa nr 66 (1316) z dnia 18.08.2016

Uzupełnienie wniosku o interpretację

Złożyłem wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych (ORD-IN). Otrzymałem wezwanie do uzupełnienia opisanego w nim stanu faktycznego. Czy za uzupełnienie wniosku trzeba wnieść opłatę w wysokości 40 zł?

NIE. Każdy, kto ma problem ze stosowaniem przepisów podatkowych w swojej sprawie, może zwrócić się do odpowiedniej izby skarbowej o ich interpretację. Pytać można o stan faktyczny - sytuację już zaistniałą, lub zdarzenie przyszłe - sytuację, która wystąpi lub może wystąpić w związku z planowanymi przedsięwzięciami. Przedmiotem wniosku nie mogą być regulacje dotyczące właściwości, uprawnień i obowiązków organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej.

Braki formalne wniosku, np. niekompletny opis sprawy, usuwa się w trybie art. 169 § 1 Ordynacji podatkowej. Organ interpretacyjny, stwierdziwszy uchybienia, wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w ciągu 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia go bez rozpatrzenia.

Uzupełnienie wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie podlega opłacie w wysokości 40 zł. Taką opłatę uiszcza się w związku ze złożeniem wniosku - od każdego odrębnego przedstawionego w nim stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego.

www.PoradyPodatkowe.pl - Ordynacja podatkowa:

www.OrdynacjaPodatkowa.pl »