Specjalne dyżury JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców (czytaj więcej)20 lutego 2018 r. (wtorek) mija termin złożenia zawiadomienia o wyborze/rezygnacji z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy20 lutego 2018 r. (wtorek) mija termin złożenia zawiadomienia o wyborze/rezygnacji z kwartalnej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy

Gazeta Podatkowa nr 103/104 (1457) z dnia 28.12.2017

Powstanie obowiązku w podatku od nieruchomości w 2018 r.

Obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku. W sytuacji gdy okolicznością, od której jest uzależniony obowiązek podatkowy, jest istnienie budowli albo budynku lub ich części, obowiązek podatkowy powstaje z dniem 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budowa została zakończona albo w którym rozpoczęto użytkowanie budowli albo budynku lub ich części przed ich ostatecznym wykończeniem.

Zatem od dnia 1 stycznia 2018 r. podatek od nieruchomości trzeba będzie opłacać w odniesieniu do budynków i budowli, których budowa została zakończona w 2017 r. bądź w tym roku rozpoczęto ich użytkowanie.

Należy przypomnieć, że podatek od nieruchomości na rok podatkowy od osób fizycznych ustalany jest w drodze decyzji wydawanej przez organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. Podatnicy zobowiązani są do opłacenia go w terminach do dnia: 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego. Z tym, że jeżeli kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty. Natomiast osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki niemające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, a także jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe wpłacają obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości, bez wezwania, na rachunek właściwej gminy, w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15. każdego miesiąca. Jedynie podatek za styczeń płacą w terminie złożenia deklaracji, tj. do dnia 31 stycznia.

www.PoradyPodatkowe.pl - Podatek od nieruchomości:

www.PodatekOdNieruchomosci.pl »

DARMOWE PROGRAMY
Indeks Księgowań - Księgowanie od A do Z
GOFIN NEWS - mobilna aplikacja dla Księgowych!

luty 2018
IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXII